Madrid, 27 de setembre de 2017. L’Alt Comissionat del Govern per a la Marca España ha segellat una aliança amb el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’España (GCPHE) per impulsar el valor i la difusió de les localitats espanyoles, declarades com a Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.
El conveni, amb una vigència de tres anys renovables, ha estat subscrit aquest matí a l’Ajuntament de Còrdova per part de l’Alt Comissionat del Govern per a la Marca España, Carlos Espinosa de los Monteros, i la presidenta del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat i alcaldessa de Càceres, Elena Nevado del Campo. La signatura ha tingut lloc durant la celebració d’una trobada de l’Executiva d’aquesta entitat a la ciutat andalusa.
En el context de la signatura, Carlos Espinosa de los Monteros ha destacat la importància que des de Marca España es dóna a aquest conveni, «ja que aquestes quinze ciutats simbolitzen la història, la cultura, el patrimoni i l’art del nostre país». L’Alt Comissionat ha assenyalat que «la dimensió cultural ha estat sempre molt important per a Marca España i això és una cosa que es dóna d’una manera extraordinària en el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat».
La presidenta del GCPHE i alcaldessa de Còrdova, Isabel Ambrosio Palos ha valorat molt positivament la signatura d’aquest conveni, entre «dos de les marques de més prestigi del nostre país i que suposa garantir un major i millor coneixement del patrimoni del nostre país». Ambrosio ha recordat les paraules de S. M el Rei Felip VI, que va definir les 15 ciutats que conformen el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, com «la millor ambaixada d’aquest país», per posar en relleu la importància d’aquest acord que des d’avui lliga a aquestes ciutats amb Marca España.
En virtut d’aquesta aliança, Marca España i el GCPHE estableixen un marc de col·laboració per a l’impuls d’iniciatives i activitats que contribueixin a donar a conèixer i difondre el ric patrimoni cultural que atresoren les 15 ciutats espanyoles que formen part de la Llista de Patrimoni Mundial de la UNESCO, «fomentant més específicament la seua projecció internacional, com a part integrant de la Marca España, ambaixadores de la nostra cultura i patrimoni al món».
Així, Marca España comptarà també amb l’ajuda i l’assessorament del GCPHE en l’àmbit del patrimoni cultural, per a l’elaboració i difusió de continguts en els diferents canals de comunicació. Aquest dijous es llançarà una campanya de xarxes socials des de tots els perfils de Twitter i Facebook de Marca España, en espanyol i anglès, que reflectirà cada setmana, a través d’un ampli desplegament de material audiovisual, la importància de les Ciutats Espanyoles Patrimoni de la humanitat. Els missatges de la campanya aniran acompanyats amb el hashtag #CiudadesME, # CiudadesMarcaEspaña.
Sobre el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’España
Aquesta entitat, creada el 1993, té com a objectiu preservar i difondre el valor cultural dels seus nuclis històrics, vetllant, al seu torn, pels interessos dels seus habitants. Per a això treballen en la conservació i potenciació dels seus valors històrics-culturals a través del desenvolupament projectes i l’execució d’una política de promoció turística i d’imatge comuna.
Alcalá d’Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda són les quinze ciutats espanyoles declarades com a Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.
Deja una respuesta